Olej w skrzyni automatycznej zużywa się tak samo jak w silniku. Wbrew temu co mówią producenci taki olej powinno się regularnie wymieniać. Duże zużycie powoduje to, że tarczki cierne zużywają się i w oleju przenosi się ścier z tarczek czy przekładni planetarnej. Jazda na takim zanieczyszczonym olej może powodować zacinanie się elektrozaworów sterujących przepływem oleju. To w konsekwencji może objawiać się szarpaniem biegów. Dlatego nie można czekać do momentu, aż skrzynia przestanie prawidłowo działać. Trzeba pamiętać, że olej w skrzyni automatycznej powinien być wymieniany maksymalnie co 60 tys. kilometrów. Aby wymiana oleju miała sens i najlepsze działanie powinno się go wymienić w całej objętości. Żeby to zrobić powinno się wymieniać olej metodą dynamiczną.
Różnica między klasyczną metodą, czyli statyczną, a metodą dynamiczną jest bardzo duża. Metoda statyczna to po prostu odkręcenie która spustowego i spuszczenie oleju. Tym sposobem uda się wymienić zaledwie 30-40% objętości oleju. Metoda dynamiczna wykorzystuje specjalne urządzenie i możemy wymienić wtedy olej w ponad 95%. Konstrukcja skrzyni biegów nie pozwala w metodzie statycznej na wymianę większą niż wspomniana wcześniej 30-40%. Jedynym skutecznym sposobem jest regularna wymiana oleju w skrzyni automatycznej jest wymiana metodą dynamiczną. Przy wymianie oleju należy również dobrać jego parametry zgodnie z zaleceniem producenta.